Distanční výuka

Peripetie absolventů ve školním roce 2020/2021

Letošní absolventi studijního zaměření Multimediální tvorba to neměli vůbec snadné, protože se museli potýkat se svou absolventkou prací sami ve svých domovech. Pár on-line konzultací dle mého názoru naprosto nenahradí osobní kontakt mezi žákem a pedagogem v průběhu tvůrčího procesu. Je to jen taková z nouze ctnost, jak se říká. Proto smekám před svými žáky, že navzdory všemu dokázali systematicky pracovat a dílo dokončit. V detailu článku se můžete blíže seznámit s jejich tvorbou.

Kouzla v dešti

V měsíci květnu nám počasí vůbec nepřálo, bylo stále chladno a navíc pršelo jako v deštném pralese. Nadšení fotografové z "Multičky" se však nepřízní počasí nenechali odradit a vykouzlili i v těchto podmínkách řadu půvabných snímků.

Zamyšlení pedagoga nad distanční formou výuky výtvarné výchovy

Tento článek je zamyšlením pedagoga nad distanční výukou, která představuje pro pedagogy výtvarného oboru aktuální výzvu. Pojednává o dopadech distanční výuky na psychiku žáků, o dilematech pedagogické práce a o softwaru – novodobém fenoménu, který prostoupil všechny úrovně našeho života.

Kreativní portrét

Jarní sluníčko nám vlilo energii do žil a s ním přišly i nové nápady.  Zvláště starší žáci se s chutí vrhli na kreativní portrét a experimentovali se světlem, se stíny, doplňky a zajímavým pozadím. Někteří v rámci rodin i přátelských vztahů spojili své síly, půjčili si navzájem fototechniku a ochotně pózovali. Děkujeme všem za solidaritu a hlavně modelům za svatou trpělivost.
 

Krásy jara

Konečně jsme se dočkali jara a sluníčka, které umí nádherně pohladit naši duši a naplnit nás optimismem. Žáci Multimediální tvorby pohotově využili krásného počasí a vyrazili do přírody, aby zachytili atmosféru nejkrásnějšího ročního období. Žáci fotili samostatně s tím, co doma měli právě k dispozici. Zápasili se starými mobily, rozbitými displeji, poškozenou fototechnikou, a přesto se jim podařily velmi pěkné snímky. 

Rouška

Kreativně jsme přistoupili k předmětu, který vstoupil do našeho života zároveň s pandemií. Ano, mám na mysli roušku, žáci se pokusili o nalezená nebo klasická zátiší dle své vlastní chuti. Oceňuji nápaditost a různorodost přístupů. Jen tak dál!

V zajetí malby

Jedním z problémů distanční výuky, se kterým se žáci v domácích podmínkách potýkají, je nedostatek kvalitních pomůcek. Ať už jsou to zrcadlovky, stativy, odrazné desky, s nimiž jsou žáci zvyklí pracovat ve škole nebo jen tempery a štětce. Jeden z těchto problémů se nám podařilo vyřešit. Škola zakoupila sadu temper pro každého žáka výtvarného oboru a žáci si mohli vyzvednout kromě barev i výkresy a štětce. V době nouzového stavu byly všechny obchody uzavřené a i tyto obyčejné věci byly nedostupné. Žáci se do malby pustili s velkou chutí...

Zátiší distančně?

Distanční výuka je pro učitele i žáky plná výzev a to zvláště ve výtvarném oboru. Žáci studijního zaměření Multimediální tvorba čelí všem potížím opravdu statečně. Pokusili jsme se vypořádat s tématem zátiší, jak jsme nejlépe dokázali. Inspirovali jsme se tvorbou Paula Cézanna, sestavili si kompozici v domácích podmínkách, vyfotografovali ji a také namalovali. Některé žáky zátiší natolik inspirovalo, že vyrazili do přírody s fotoaparátem a zajímavými artefakty a pokusili se o zcela netradiční přístup k tématu.

Detail obličeje

Zabývali jsme se fotografováním detailů obličeje a zachycením emocí. Jelikož žáci nebyli ve vzájemném kontaktu, fotografovali členy své rodiny. Našimi modelkami byli sourozenci, rodiče a také milovaná zvířátka. Děkujeme všem našim pomocníkům, kteří se do tohoto projektu zapojili.

Tajemství stromu

I v době nouzového stavu žáci Multimediální tvorby pilně pracovali. Každý žák se svým vlastním a jedinečným způsobem snažil proniknout do tajemství stromu. Nejprve jsme v přírodě pátrali po zajímavých detailech a tvarech našich zelených přátel. Fotografie a také báje o Apolónovi a nymfě Dafné, která se proměnila ve vavřín, nás inspirovaly ke kresebnému návrhu na linoryt...

Celkový počet článků: 11


Další informace

  • IČ: 60802154
  • DIČ: CZ60802154
  • Číslo účtu: 1683825339/0800
  • Peněžní ústav: Česká spořitelna, a.s.

Přepnout na mobilní verzi

Kontakt

Základní umělecká škola
Viléma Wünsche, Šenov, Zámecká 2

Zámecká 2
739 34  Šenov

Telefon: +420 776 179 035

E-mail: info@zus-senov.cz
www.zus-senov.cz

Více informací

Další informace